Min Toppen dag på Grööönan!

Nu har jag kommit hem från en 8-timmars rolig dag på Gröna Lund :D
Det har varit galet kul med alla sköna kompisar,solen och alla attraktionerna!
Var mycket folk där, men var ändå kul!
I början tog det en evighet att få ut entré-biljetten (hade redan ett förköpsåkband!) men vi kom ändå in vid 11 när de öppnade! Åkte litealltmöjligt i början, åt Fish 'N' Chips till lunch vid halv 2, och sen åkte vi såklart ännumera! ;)
Vi åkte bla det NYA BLÅ TÅGET! Det var jättläskigt, 4-sitsiga vagnar, vibrationer i stolarna, coola ljudefekter och mycket annat! Berättar inga detaljer men den var garanterat bättre! Efter ett tag träffade vi 2 till killar från klassen som vi åkte med! Åkte då Fritt Fall med en av dom, voilket var skitkul :)
 Jag,V & D gick i också i spökhuset.... Sååå läskigt och vi skrek hela tiden! Haha, jag fick stå där ute på balkongen ett tag för att hämta andan ;)
Den nyaste berg-och-dahlbanan TWISTER öppnades ju idag och i början var det 2 timmars väntetid så vi bestämde oss för att strunta i det!
Men Sen lite senare när det bara var Jag,Vilma & David kvar så tänkte vi göra ett nytt försök! Då var det (bara) 1 timme o 20 minuters väntetid! Vi fick gratis sockervadd som vi åt medans vi köade! Vi hade väldigt kul i kön fast det var så långtråkigt annars!
TWISTER var sjukt kul och är nu tillsammans med INSANE,TILT & EXTREME är de bästa attraktionerna på Grönan! Nu är alltså Jag,Vilma och David de första i hela klassen som har åkt Twister :P
Klockan började närma sig 7 och det var dags att gå hem, var trötta och hade ont i fötterna..
Tog sälskap med D hem och vi pratade om lite allt möjligt! Hemma väntade mig Rostbiff och Potatisklyftor, var såå hungrig...!!! Nu har jag precis ätit klart mammas rabarberpaj och vill bara ta det lungt och titta på en film! 8 timmar utan vila har väll tagit ut sin rätt nu!! 



Våra åkband



Entré-Biljetten



Vilma i Extreme-Kön



          Jag i väntan på Flygande Mattan



          Lite av nya Blå Tåget och den långa kön som hörde till...



Haha, jag skulle fota nya Blå Tåget och då hoppade Vilma in i bilden ;)



          Flygande Mattan



         Vid Lunchen




  Vimmelbild på bästa Grönan



   I TWISTER-kön! Kön stog helt stilla i typ 25 minuter och våra ben orkade inte mera så vi var tvugna att sätta oss på marken på våra jackor, som inte direkt var lagom mysigt...




Efter en lång dag var inte mina vita converse så  vita längre... :(




Jag och finaste Vilma i kön till JETLINE!


Förra året hadde jag GULDKORT och var där 18-19 gånger! Jag hoppas jättemycket att jag ska få det i år igen!!


Lots Of L:love:ve



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback